středa 4. srpna 2010

Soustruznicke dlata na dutiny


Tyto struhy jsme si vyrobil, jako "prototyp" nastroju pro dute objekty (misky, vazy, talire atd..) Jelikoz cena techto specialnich nastroju v obchode je pomerne draha, snazim se touto cestou usetrit nejake penize. 
Rukojeti jsem vysoustruzil z bukoveho dreva podle vzoru dlat ktere mam doma. Dokonceni je svetlicovym olejem.
Stopka pro uchyceni nastroje je vyrobena z ocelove trubky prumeru 14mm, kterou jsem mel doma. 
Rezne nastroje jsou vyrobeny z platku strojni pily pilana EXTRA HSS.  Za neustaleho chlazeni jsem vyrezal tvary nozu pomoci flexky s kotoucem na nerez tloustky 1,5mm. Pote jsem nastroje opracoval na moji pasove brusce a nabrousil japonskym kamenem (600,1000,5000,8000,12000)
Stopka je do rukojeti zapustena a vlepena pomoci dvouslozkove epoxidove pryskyrice, se kterou mam nejlepsi zkusenosti. Pro lepsi soudrznost jsme na zapustene casti vybrousil zachytne drazky. 
Objimky jsem vyrobil z nerez trubky prumeru 20mm, ktera mi zustala ze zabradli.
Nastroj je ve stopce uchyceny pomoci dvou sroubu prumer 5mm. Do steny trubky jsem vyvrtal otvor a vyrezal zavity. Pokud toto reseni nebude fugovat z duvodu tenke steny trubky a dojde ke strzeni zavitu, mam pripraveno nahradni reseni, ktere si zatim necham v zaloze. Pouzite srouby jsou docasne, pozdeji je vymenim za cerviky tak, aby tolik netrcely. 
Nastroj "skrabak" jsem si vyrobil jenom na zkousku, predpokladam, ze dlouho nevydrzi a pri vybracich se ulomi ale to teprve uvidim.




























































































































Žádné komentáře: