středa 18. srpna 2010

Rezbarsky nuz


Tento nuz jsem si vyrobil z kousku odrezku HSS pilky, co mi zustal, kdyz jsem si delal struhy na soustruzeni.
Vyrobil jsem si z kousku BK masivku rucku a do ni vyvrtal otvor. Pak jsem epoxidovou pryskyrici vlepil ten kousek a druhy den jsem ho vybrousil na kotoucove brusce a potom japonskymi kameny dobrousil ostri. Mam v planu si udelat celou sadu nozu s ruznyma profilama ostri az budu mit zase chvilku casu.
































































2 komentáře:

Tomáš řekl(a)...

Zajímavé čtení, díky za inspiraci...
Jsem docela překvapen, že na HSS ze strojní pily se dá vybrousit tak jemné ostří, před pár lety jsem si ze stejného materiálu dělal úzký upichovák.

ať se daří, Tomáš

Petr řekl(a)...

Diky za pochvalu, myslim ze ten celokaleny HSS list pily je super material na takove nastroje. Ostri drzi opravdu dobre. Pri hrubem brouseni na kotoucove brusce je ale idealni delat bez rukavic a maximalne chladit. Pak uz to je to na vodnich kamenech popr. lesticim kotouci a paste.