úterý 24. května 2016

Dubové schodiště do novostavby 3. část dokončení - montáž schodiště a zábradlí

Po nalakování všech dílů schodistě jsme je s kolegou jeli namontovat. Montáž probíhala hladce a vše pasovalo podle plánu. Museli jsme postupovat postupně od prvního nášlapu nahoru, a lepit jeden za druhým z důvodu složitosti tvaru, který bychom tam jinak nedostali. Takže nalepit nášlap, vložit zadní podstupeň a přilepit na PUR a přistřelit, další nášlap ke kterému přilepit předchozí podstupeň "za nos" a vložit další podstupeň za nášpal a tak pořád dokola až nahoru. Po nalepení schodů kolega nainstaloval do prvních nášlapů zásuvky na pojezdy strong a já jsem zatím dopasoval a nalepil otěrové lišty kolem stěn. Poté jsme si zaměřili zbývající díly zábradlí, parapety v domě, přechodové lišty atd...
Na dílně jsem potom vše vyrobil a opět přijel dopasovat před povrchovou úpravou. Po dopasování jsme všechny díly zábradlí demontovali a v dílně jsem je vybrousil a dokončil 3mi vrstvami PUR vodního laku. Jelikož středová zídka zrcadla byla vyrobena rovná (lepší by byla zkosená ve sklonu bočnice schodiště), tak jsem musel vymyslet nějaký harmonický tvar zábradlí aby bylo bezpečné a zároveň netrčelo nevzhledně do prostoru při pohledu z galerie. Po několika pokusech jsem skončil u varianty použití stejného zahnutého tvaru jako u horního madla, jenom pod jiným sklonem. Toto řešení se mi zdá designově zajímavé, bezpečné a funkční. Jednotlivé díly madel jsou spojovány na 14mm domino PUR lepidlem. Šprušle jsou spojeny do madel na 12mm kolíky. Sloupek je ukotvený do anhydridu závitovou tyčí pr.10mm na chem.kotvu. Madla ke sloupku jsou kotvené na vruty 5x120. Na fokách ještě chybí dřevěné krytky v montážních otvorech, protože jsem musel z montáže odjet dřív, takže to dodělával kolega a nemám to nafocené. 
výroba šablony zahnutého madla


lepení dílů madla



ořezání tvaru s přilepenou šablonou na tavné lepidlo


poté jsem madlo i s přilepenou šablonou ofrézoval frézou s kopírovacím ložiskem


postupné lepení nášlapů

frézování oblých tvarů madel


detail nainstalovaných pojezdů do bočnic

osazené šuplíky na papuče s nenápadnou hliníkovou úchytkou


detail otěrových lišt u stěny

spodní madlo nahrubo připevněné před finálním dokončením

zaměrování madel



výroba přesného tvaru madla

detail rohového spoje na domino 12mm


lepeno na PUR lepidlo

vyměrování šprušlý do zábradlí zídky


lepení zábradlí po laku


montáž zábradlí






už chybí jenom krytky a přechodové lišty



Žádné komentáře: