úterý 24. května 2016

Dubové schodiště do novostavby 2. část -výroba nášlapů a podstupnů

Stupně schodistě jsou vyrobeny z dubové spárovky tl. 28mm, ke které je v přední části podlepený tzv."nos" 12mm, takže se nášlapy zdají být tlusté 40mm. U prvních 3 nášlapů, kde jsou instalované šuplíky jsou nášlapy zesílené 20mm spárovkou tak, aby nedocházelo k průhybu při chůzi. Podstupně jsou vyrobené z 10mm DTD - dýha dub. Pro přesné dopasování nášlapů jsem opět použil můj oblíbený přípravek, který jsem si vyrobil v novém provedení tentokrát z odřezků kompaktní desky a musím říct, že fuguje na 110%. Podstupně jsou zapustěné do falcu v zadní části kazdého nášlapu a jsou přilepené a přistřelené ze zadní strany pro eliminaci vrzání schodistě. Kolem stěny jsem vyrobil otěrové lišty, které jsou přilepené ke stěně na mamuta. Mamutem jsou přilepené i nášlapy k bočnicím - drží to opravdu mamutí silou a přitom lepidlo umožnuje dřevu pohybovat se, protože je pružné. Povrchovou úpravu tvoří PUR lak na vodní bázi s atestem na schodiště ve 3 vrstvách stříkáním.  Jelikož zákazník požadoval využití celého prostoru pro schodiště a já jsem byl s návrhem omezený z důvodu instalovaného světlíku v prostoru schodistě, tak jsem musel navrhnout na konci nástupního ramene schodistě takovou menší nepravidelnou podestu na jeden krok, která tento problém vyřešila aniž by se chůze po schodišti nějak narušovala. 






můj nový přípravek pro orýsování tvaru nášlapů










tady je pěkně vidět ta podesta na jeden krok




celé dopasované schody připravené na dokončení a povrchovou úpravu

dolepování nosu na pohledovou tlouštku 40mm




Žádné komentáře: