pondělí 26. ledna 2015

Výroba hraček na pasové pile

V minulém týdnu mi přišel nový pás na moji pásovou pilu. Tentokrát jsem si objednal velmi tenký a jemný pas na tvarové vyřezávání. Pas má na tloušťku 0,65mm a šířku 3mm počet zubů na 1 palec je 14ks. Pilové pásy nakupuji u osvědčeného dodavatele firmy Simonds. Rád bych totiž udělal nějaké malé krabičky na šperky z ořechového dřeva a taky jsem chtěl Kristiankovi vyrobit nějaké dřevěné zvířátka a puzzle. Nejznámější zvířátko z pasové pily je asi výroba jelena - soba, kterou je možné na youtube najít na více videích. Proto jsem se taky pokusil o jeho výrobu. Jednoho většího jsem vyrobil na pasové pile v práci se 6mm pásem a menšího potom Kristiankovi doma. Pak jsem zkusil labuť, kterou jsem slíbil kolegovi pro jeho dcerku. Tu jsem bohužel nevyfotil hotovou. No a když jsem se ptal Kristiánka co by ještě chtěl za zvířátko, tak mi řekl že by chtěl krokodýla. Protože nemám momentálně k dispozici tiskárnu, tak jsem si všechny předlohy nakreslil od oka tak jak jsem je viděl na youtube. U krokodýla jsem si našel nějaké fotky vyřezávaných krokodýlů, které jsem našel na netu co dělali řezbáři motorovou pilou v životní velikosti a taky jsem se díval na fotky skutečných krokodýlů na netu. Pak jsem si tvary překreslil na papír a vyřezal bokorys a půdorys krokodýla. Potom jsem čínskými mini dlátky upravil tvar nohou a když jsem chtěl vyřezat na zádech krokodýla drážky, aby to vypadalo jako hrubá kůže, tak se mi zaseknul pás do hřbetu a krokodýl mi vyletěl z rukou a ulámal si všechny nohy i ocas. Takže příště budu chytřejší a bral jsem to jenom jako cvičný pokus. Je mi jasné že smrkové dřevo není zrovna to právě na řezbařinu, ale u táty v dílně mám velký hranol z lipového dřeva a to už se mi krokodýl určitě povede. 

spolu s pasem jsem si objednal i rotacni rasple na flexu

pri teto prilezitosti jsem taky upravil vedeni pasu na moji pile ted

predloha je prilepena kancelarskym lepidlem na papir





fotka tesne pred fatalni devastaci krokodyla

Žádné komentáře: