středa 21. ledna 2015

Dubové židle s patinou

Dnes jsem dokončil výrobu 6 ti. kusů dubových židlí. Židle mají stejnou konstrukci jako předchozí sada. Jenom zadní nohy mají místo zaoblení rovné konce. Povrchová úprava je dělaná drásáním s pomocí festool drásačky. Pro efekt starého dřeva s patinou jsem použil metodu čpavkování. Je to prastará metoda, při které se imituje starý vzhled dubového dřeva za velmi krátkou dobu. Čpavek obsažený ve vzduchu působí na třísloviny v dubovém dřevě a způsobuje jeho tmavnutí. Vystavením dubového dřeva prostředí s vysokou koncentrací čpavku tento efekt velmi zrychluje a v podstatě za 24 hodin ve čpavkové komoře se dá imitovat 100 let stárnutí dubu. Pro tento účel používám 24% čpavkovu vodu za 38,-kč, která se dá běžné kopit v drogerii atd... Čpavkovací komoru jsem si vyrobil z foliového rukávu, kvůli jednoduché kontrole průběhu čpavkování. Čpavek nepůsobí na belovou část dřeva dubu a tak tyto místa ve dřevě zůstávají po čpavkování světla. Vytváří to zajímavý efekt na židlích a tak jsem ho záměrně ponechal viditelný a nijak ho neupravoval. Následná povrchová úprava je vodním lakem. 
plneni cpavkovaci komory

prubeh cpavkovani

jasny rozdil v barve po 18ti hodinach cpavkovani

lakovane zadni nohy

lepeni zadni casti zidli


firemni logo jsem zapustil pod uroven drasani a vypalil

slepeni zidle na rovne podlozce



hotove zidle




detail drasane povrchove upravy

Žádné komentáře: