pátek 17. května 2013

Kuchyně do Summerbridge House 1. část: montáž korpusu skříněk

Korpusy skříněk jsem se rozhodl dělat z obyčejného bílého lamina tloušťky 18mm. Je to z toho důvodu, že stejně většina skříněk v kuchyni bude se zásuvkama a tak stejně korpus nebude vůbec vidět a tam kde budou dvířka a police, tak zase bude bílá rozjasňovat vnitřní prostor a bude lépe vidět. Další důvod byl finanční, protože bílé lamino je nejlevnější. Můj táta pracuje v nábytkářské firmě BMB ve Ždánicích a tak jsem si nechal v jejich firmě vyrobit podle mého kusovníku díly pro výrobu korpusu na kuchyň. Výroba se trošku zdržela a tak jsem se pustil nejprve do schodiště.
Když mi táta díly přivezl, tak jsem se pustil do výroby korpusu. Jak jsem už psal, tak jsem pracoval jako truhlář v anglii a tak jsem se snažil kuchyň navrhnout v tomto stylu, který se do interiéru našeho domu skvěle hodí a taky se nám s Kamčou moc líbí. V Anglii se dělají kuchyně zdobenější a na pohled těžší a útulnější než v ČR. Lamino jsme používali pouze na korpusy a zbytek byl masiv. V ČR je zvykem korpusy spojovat na kolíky, protože je to neviditelný kvalitní korpusový spoj. V UK je běžné, že korpusy se pouze šroubují vruty a poté se boční pohledová strana korpusu zakryje ozdobným panelem. Stejným způsobem to budu dělat i já. Korpusy teda sroubuju vruty. Zádá skříněk jsem přistřeloval sponkovačkou a tvoří je sololak 3mm. Přední hrany korpusu jsou bez povrchové úpravy, protože se na ne šroubují masivní rámečky, které tvoří pohledovou ozdobnou hranu korpusu. Rámečky jsem lepil a spojoval hřebikovačkou. Po vybroušení jsem je ručně natřel základní bílou barvou a připevnil na korpusy skříněk s pomoci vrutů, které jsem zatmelil dvousložkovým tmelem. Rámečky se budou natírat 3x vrchní akrylovou barvou HET - slonová kost. Jelikož v místě mikrovlnky a trouby rámečky nebudou, tak by na hranách korpusu v těchto místech byla vidět surová drevotriska, proto jsem na hranu nažehlil obyčejnou černou nazehlovaci hranu. 



















Žádné komentáře: