sobota 10. února 2018

Moderní segmentová miska

2 komentáře:

Jakub Tomáš řekl(a)...

Ahoj Petře,
Poprosím tě o radu. Chtěl bych si pořídit soustruh na dřevo. Jsem v tom úplný začátečník. Tak nevim do čeho jit. Nejaka Proma atd. se mi moc nepozdavaj. Můžu se zeptat na jakem jsi začínal ty? Nebo popřípadě jestli by jsi nějaký doporucil? Cenovy limit cca 10,12 tisic.
Moc děkuji přeju ať se ti vše daří podle tvých představ. Jakub.

Petr řekl(a)...

Ahoj Jakube, já jsem si první soustruh koupil na bazoši za 1500,-kč a vydržel mi pár let. Pak jsem z něj použil části na stavbu soustruhu svépomocí který používám teď. Mám v plánu stavět další soustruh, ale ten už bude mít minimálně 500kg. Pro začátek bych ti doporučil prostudovat si stránky mého kamaráda Adama Floriána www.gurtool.cz Tam najdeš spoustu užitečných věcí na soustružení a taky tam má jeden malý stolní soustruh na prodej, který kolegové pro začátek doporučují. Obávám se ale, že tvůj "limit" nebude na fabrický stroj stačit. Jako alternativu bych ti doporučil sledovat bazoš, občas se tam něco schopného objeví, nebo pokud jsi zručný tak svépomocí se dá za 12 tis. postavit solidní stroj. na stránkách www.rezbarstvo.sk je ve foru celá komunita kolegů z nichž si řada stavěla vlastní soustruhy v profi kvalitě, najdeš tam taky spoustu odpovědí na otázky o soustružení. nebo taky FB skupina Sousružíme dřevo. Ať se ti daří a mrzí mě že ti nemůžu líp poradit. Zdraví Petr