pondělí 18. ledna 2016

Řezbářské dlátka pro začátečníka


3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj,
jsem rád, že jsi se pustil i do videí:). Tyhle hobby sady dlát jsou fakt pro zlost. Jestli dobře vidím, tak v té sadě není řezbářský nůž, který bych zrovna pro začátečníka bral jako ten nejdůležitější nástroj, protože vrubořez není žádná velká věda a udělá hodně radosti, přičemž nožem to jde lépe než V dlátem. Sám mám pár řezbářských dlát, vesměs narex. Často se dají sehnat staré narexy s černou plastovou rukojetí. Není to zázrak, ale když člověk tu rukojeť vymění za nějakou pohodlnější a hlavně výrazně sníží původní úhel výbrusu, tak se s tím docela dělat dá. Pak mám ještě sadu současného Narexu, starou asi deset let a je to podobné. Cr + V ocel, moc dlouho ostrá nevydrží, ale chvíli jo. Hlavně doporučuju se vyhnout sadě Start od Narexu. Tu jsem nakonec reklamoval (úspěšně) - velmi špatný materiál a problémy se zakalením (některá dláta se lámou, jiná ohýbají jak cín). Ale ty vyšší řady už jdou.
Jirka

Petr řekl(a)...

Ahoj Jiří,
Tak řezbářský nůž ti doporučuju si vyrobit sám. Fakt na tom nic není a když si umíš nabrousit řezbářská dláta tak to není problém. Stačí kousek strojní pilky a dřeva. Uděláš si tvar jaký ti vyhovuje. V práci mám 3 staré řezbářské dláta narex s černou plastovou rukojetí jak píšes a celkem se stím dá něco dělat, ale jsou hodně malé. Já bych rád koupil nějakou menší sadu třeba od Pfeilu, nebo tu nejlepší řadu od Narexu. Zdraví Petr

Anonymní řekl(a)...

Což o to, taky jsem si pár nožíků vyrobil. Mám pro tyhle účely malou kovadlinku a s letlampou se dá i improvizovaně kovat. Takže mám nožíky ze starých zničených břitev a dalších dobrých materiálů. Ale spíš mě zarazila sada pro začátečníka, kde nůž není. To je od výrobce slušný prohřešek. Od začátečníků samovýrobu nástroje nečekám:). Pfeil by se mi taky líbil. Ale ten rozpočet holt není nafukovací:)). Plus mě ještě napadl jeden tip. Sháněl jsem nůž na lžíce a našel švédskou moru, která kromě pracovních nožů dělá i tuhle věc. Uhlíková ocel, neskutečné řezné vlastnosti a cena kolem čtyř stovek se dá přežít. Když se dobře nabrousí, tak na povrchu nepoznáš rozdíl v řezu podél a napříč vlákny.
J.