středa 4. listopadu 2015

Soustruh na velké průměry 2 část

finalni navrh soustruhu

Dneska jsem podruhé natřel konstrukci soustruhu barvou Alkyton hladký lesklá rezedová zelená RAL 6011. Už to začíná vypadat k světu. Dneska jsem taky s tátou svařil jeden s posledních dílu soustruhu a to je držák podpěrky dláta. Zítra bych rád postavil samotnou konstrukci soustruhu na místo a vyvážil ho tak, abych mohl osadit vřeteno a seřídil ho podle lože. Potom musím doměřit a dořešit upevnění a seřízení koníka soustruhu. 

detail ofrezovaneho loze ze zeleznych profilu

sestaveny vnitrni excentricky mechanizmus dotahovani podperky

detail drzaku a napinaci paky motoru

detail jak  jsem vyrezaval zavity

kompletni elektroinstalace FM menice vcetne stop tlacitka

jednoduchy pripravek na presne vrtani kruhovych dilu

detail vodicich profilu konika a frezovane spodni plotny

sestavena operka

pohled do utrob konika a detail mechanizmu excentrickeho utahovani

zalepene frezovane loze pred naterem

dve vrstvy nateru loze

dve vrsvy nateru hlavni nohy

drzak motoru

1 komentář:

Unknown řekl(a)...

Ahoj Petře.
Mohl by ses prosím podělit o víc fotek toho excentrického utahovacího mechanismu k podpěrce?

Mám starý soustruh na železo s nožovým suportem a snažím se vyrobit podpěrku nástrojů pro soustružení dřeva. Udělal jsem excentrický mechanismus z 12ky kulatiny, která je na jednom konci zbroušená na 10mm. Nefunguje to ale dle mých představ, tak bych rád viděl něco funkčně ověřeného.

Děkuju

Lukáš