středa 23. září 2015

Cepovaci pilka - uprava rukojeti a renovace

 
Zdravím všechny čtenáře,
i když teď denně po práci makám na přípravě dřeva na zimní topení, tak jsem si našel po večerech chvilku, abych si upravil starou čepovku. Moc se mi líbí tento typ rukojetí a tak jsem se rozhodl, že ho taky musím vyzkoušet vyrobit. Je to stará USA klasika. Předlohu jsem si našel na internetu a překreslil si ji do sešitu. Potom jsem ji přes kopírák nakreslil na kus dřeva. Materiál na rukojeť jsem použil odřezek z amerického ořechu.
Nejprve jsem sundal plátek pilky z horního vodícího profilu a pořádně ho vybrousil od nečistot a rzy, Vodící ocelový profil jsem taky vybrousil a vyleštil. Zuby pilky jsme přeostřil trojhranným pilníkem. Potom jsem si flexou upravil konec plátku tak, aby se dala vložit nová rukojeť.
Rukojeť jsem vyřezal na pasové pile a vytvaroval řezbářským nožem. Po vybroušení jsme rukojeť napustil balzámem na dřevo. 

Žádné komentáře: