středa 13. srpna 2014

Dřevěné příborníky do kuchyně


Minulý týden jsem začal vyrábět pro švagra dárkové kazety na kované nože, které vyrábí pro kamarády jako dárek k nerozeninam. ( o tom později) A při té příležitosti jsem si řekl, že si vyrobím i pořadač na šroubky do dílny a taky dřevěné příborníky do kuchyně. Už přes rok máme příbory jenom tak pohozené ve velkém šuplíku pod varnou deskou a já jsem se nemohl dostat k tomu, abych nějaký příborník udělal - až do teď. Byla to taky skvělá příležitost jak naplno vyzkoušet možnosti přípravku na výrobu rovných ozubů na pile.
Práce s přípravkem na výrobu ozubového spoje podle Matthiase je totiž tak zábavná a rychlá, že je rychlejší vyrobit konstrukci skrabičky než ji potom slepit a obrousit.
Nejprve jsem si na pile nařezal ze zbytku spárovky sibiřského modřinu lišty profilu 6x40mm, které jsem nakrátil na potřebné délky cca 60 a 220mm. Na 8 krabiček jsem teda potřeboval 16ks lišt délky 220mm a 16ks lišt délky 60mm.
Celý vtip je v tom, že jsem všech 16ks opracoval v přípravku naráz z jedné strany a po otočení z druhé strany stejně tak i delší kusy. Takže výroba ozubu na 8 krabiček trvala čistého času cca 2 min.
Potom jsem si nařezal ze 4mm překližky dna a všechny krabičky polepil. Spoje jsou tak přesné, že nebylo nutné je nijak stahovat, prostě jsem namazal lepidlo a krabičku poskládal.
Po zaschnutí lepidla jsem krabičky obrousil a napustil balzámem na dřevo, který krásně zvýraznil kresbu dřeva a rohové spoje. Doufám, že jsem čtenáře inspiroval, protože tohle je podle mě mnohem hezčí řešení než běžné plastové příborníky, co říkáte!?
zajisteni list v pripravku s pomoci pakliku a stuzidla


detail rezu 16ks dilu krabicek

hotove spoje krabicek


krabicky poskladane nasucho

pred slepenim jsem vnitrni plochy obrousil

lepeni dna ze 4mm preklizky v pozadi napustene krabicky balzamem


detail hotovych priborniku


Takto to vypada na miste. Jeste vlepim za krabicky dorazovou listu a v prave casti zasuvky bude drzak na noze


Žádné komentáře: