neděle 22. června 2014

Zatočené samonosné schodiště


V předminulém týdnu jsem konečně dokončil montáž samonosného schodiště pro zákazníka naší firmy . To byl taky důvod, proč jsem dlouhou dobu nic nového na blogu nepublikoval. Práce na tomto schodišti my zabrala spoustu času a neměl jsem nic jiného co bych mohl na blog dát. Ted už je ale schodiště hotové a mám taky pár dalších věci dokončených, tak bych rád začal přidávat příspěvky na blog pravidelně každý týden.
Musím říct, že jsem moc šťastný jak se mi podařilo toto schodiště vyrobit a namontovat. Opět jsem posunul své hranice a v současné době povazuju tento výrobek za nejsložitější a nejnáročnější projekt, který jsem vyrobil. Cena takovéhoto schodiště se pohybuje kolem cca 200 - 400 tis. podle složitosti. Cenu za kterou ho naše firma dodala uvádět nebudu, ale kdybych ho vyráběl v UK tak by jistě byla v přepočtu kolem cca 3/4 mil.kc.
Jelikož je to moje první zatočené schodiště tak jsem si zároveň splnil sen, kterého jsem se musel vzdát v našem domě Summerbridge house, kde jsem taky chtěl vyrobit zakřivené schodiště, ale z časových důvodů jsem od toho musel upustit. Práce na schodišti mě moc bavila a musel jsem neustále řešit nějaké dílčí komplikace a detaily, tak aby celek do sebe perfektně zapadnul.
Schodiště je přes dvě podlaží a rameno spodního podlaží má 14 nášlapů a má jiný rozměr půdorysu než horní rameno, které má 16 nášlapů. Kdybych měl popisovat detailní postup výroby, tak by to zabralo na celou knihu a tak nebudu zacházet do detailů. Připravil jsem malou video prezentaci, která ukazuje průřez postupem výroby.








doplneni fotek:




2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den Petře, je to nádhera, krásná naprosto přesná práce, jsem jen amatér a bavím se občas prací se dřevem, ale toto je ůplně jiná liga. Na vašich strankách čerpám zkušenosti, přeji Vám hodně ůspěchů a spokojených zákazniků. Luděk.

Petr řekl(a)...

Ahoj Ludku, diky za pochvalu a za vas komentar. Taky preju vsechno dobre. V soucasne dobe se rysuje moznost si to zopakovat, a budu nejspis vyrabet dalsi zatocene schodiste v podobnem duchu. Tak uz se tesim na dalsi vyzvu. Zdravi Petr