úterý 26. července 2011

Gumovy pritlaceci valecek


Tento váleček jsem si vyrobil protože jsem ho už několikrát potřeboval a originál v obchodě je velmi dráhy. Váleček se dá použít napr. při ručním nažehlovani hran u lamina, při ručním dýhování atd...
Já jsem si ho ale vyrobil hlavně pro kvalitní přitlačení vzduchotesné airstop pásky, kterou budu olepovat všechny spoje OSB vzduchotěsné a ztužující vrstvy stěny na dřevostavbě, kterou stavím svépomocí. Tato speciální páska má tlousku 0,52mm a její funkce se lepší s větším tlakem při lepení a k tomu se gumový váleček hodí nejlépe. 
Celý nástroj jsem poskládal z dílu co jsem měl doma. Funkční gumovou část mi věnoval taťka. Je to originálně gumový tlumič z "jateční pistole". V pistoly jsou standardně dva válečky a protože taťka měl nové náhradní, tak mi jeden dál. Guma válečku je velmi tuhá, ale dá se tlakem zmáčknout. Hned od začátku jsem plánoval použít starou rukojeť od molitanoveho lakovacího válečku co mám doma. Čirou náhodou i středová plastová část molitanoveho válečku odpovídá díře v gumovém válečku, tak mi stačilo jenom z použitého molitanoveho válečku otrhat molitan a střed vložit do gumového, který jsem zkrátil na délku 50mm. Z estetických důvodů jsem nevzhlednou plastovou rukojeť nahradil rukojetí že dřeva sibiřského modřinu, kterou jsem dokončil na olej. Jelikož originální střed nedosahuje až na konec válečku, zaslepil jsem konec krytkou z bukového dřeva, kterou jsem vlepil do otvoru, aby se konec válečku při přitlačení nedeformoval. Celkový čas výroby cca 45min. Video  Video vyroby






Žádné komentáře: