Před časem nám do firmy přinesla čalounice Gábina se kterou
spolupracujeme staré rozpadlé části dřevěných rámu sedadel z auta. To je
přesně ta práce která mě baví. Dělat něco nového a zajímavého ve
výsledku. Řekla jenom že jsou to sedadla z vozu Porsche. Myslel jsem že
se jedna o přední sedadla, ale dnes jsem přišel na to, že jsou to vlastně
zadní sedadla pocházející z vozu Porsche 365 model ze série B a C mezi
lety 1959- 1965 (Coupe nebo Cabriolet)
Žádná část z původních rámu se boužel už nedala zachránit, protože se mi
to rozpadalo pod rukama a tak jsem musel celé rámy vyrobit znovu. Na
originálních rámech bylo použito dřevo buku a já jsem použil na repliku
dřevo dubové. Vozem se bude jezdit jenom sporadicky cca 2x ročně na
projížďku na sluníčku, tak věřím, že moje rámy budou sloužit stejně
dobře jako ty originální. Bylo celkem obtížné přenášet přesně rozměry z
rozpadajících se dílu ale věřím, že to bude všechno ok. Pro zjednodušení
a zrychlení práce jsem na 3 rohové spoje použil místo klasického čepu s
rozporem domino od festoolu. Jeden roh jsme ale musel udělat podle
originálu na čep a rozpor, protože tam bylo několik úhlu a nebylo by
možné domino použít. Spoje jsem lepil PUR lepidlem.
Na internetu jsem našel několik obrázku jak by měla opěradla vy výsledku vypadat tak je přikládám na ukázku.
originalni operadla ve stavu po odcalouneni |
detail poskozeneho rohu ramu |
zub casu a drevokazny hmyz se vyradili |
kompletace a tvarovani novych dilu |
detail rohoveho spoje pod uhlem 9 a 14 stupnu |
vnejsi tvary jsem dobrusoval po slepeni ramu |
zpevnujici pasovina predelana na novy ram |
porovnani starych a novych ramu |
detail rohoveho spoje |
fotky z internetu jak to bude asi vypadat |
po sklopeni |
jeste jedna fotka z netu |
Žádné komentáře:
Okomentovat