neděle 1. března 2015

Úprava sponkohřebíkovačky

Zdravím čtenáře blogu.
Dnes tu mám jednoduchý zlepšovák na úpravu sponkohřebíkovačky. Zítra budu v práci připevňovat přes 30m2 palubek na strop a k tomu si potřebuju vzít do práce moji pneumatickou sponkohřebíkovačku značky Aircraft. Tuto hřebíkovačku jsem kupoval speciálně pro přistřelování palubek na podhledy a podbití když jsem stavěl náš dům. V popisu je napsáno, že je "Zvlášť vhodná k montáži desek na pero-drážku profilů, dřevotřískových desek". Má pro tento účel užší špičku. I přes to se mi zdála špička moc široká a nepraktická z pohledu přibíjení palubek.(občas se mi pero vyštíplo, nebo se hřebík nezarazil úplně) Proto jsem ji dnes s pomocí úhlové brusky a brusného kotouče upravil tak, aby špička a bezpečnostní zarážka umožnila přesné dosednutí hřebíkovačky do hrany pera palubky pod požadovaným úhlem. Uvidím zítra jak to bude fungovat, ale vypadá to, že tato úprava která mi zabrala sotva 5 min. a která nemá žádný vliv na běžné používání sponkohřebíkovačky do plochy materiálu by určitě mohla být inspiraci pro výrobce hřebíkovaček. 
pistole v puvodnim stavu pred upravou spice brousenim

detail zkoseni ze zadni strany bezpecnostni pojistky

takto vypada po zatazeni pojistky pri pracovni poloze


zkoseni ze spodni strany nema vliv na funkci, ale umoznuje mnohem lepsi dosednuti hrebikovacky do hrany pera

DOPLNENI:
Tak strop už je hotový a musím říct, že se mi úprava sponkohřebikovačky opravdu velmi osvědčila a na stropě není vidět jediný hřebík nebo poškození hrany od sponkovačky.

nekde jsem pouzil dva hrebiky pokud byla palubka napruzena

z prubehu prace

hotovy palubkovy strop vcetne lemovani kolem sten


srouby na bocnich deskach budou jeste zakryty zaslepkama a cely strop se jeste jednou bude natirat

8 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Dobrý den, chtěl bych si vyrobit vlastní Sumitsubo a zaujal mě váš blog kde výrobu popisujete. Chtěl jsem vás poprosit, jestli máte ještě výkres na sumitsubo v elektronické podobě a jestli byste mi ho případně kdyžtak poslal. S pozdravem Marek Jurman

Petr řekl(a)...

Ahoj Marku, tady je odkaz na detailni postup jak jsem sumitsubo vyrabel, ale pokud ti jde o ty nakresy tak kdyz mi posles email, tak ti muzu poslat printscreen ve wordu, jinak to mam kreslene ve smartsketch pokud bys chtel. Doufam ze mi posles fotku vysledku. Zatim ahoj a at se dari. Petr
https://plus.google.com/u/0/photos/111749161936264545494/albums/5550251523746631169

Unknown řekl(a)...

Díky moc! Jestli můžu poprosit tak bych bral word i smartsketch. Tady je můj mail: jurman.marek@gmail.com
fotku výsledku určitě pošlu. Pokud se povede:-)
Díky a zatím Marek

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Peter. Tak som rád, že nie som sám komu sa zdalo, že treba zbrúsiť špičku na sponkohrebikovacke. (:
Tiež som to tak riešil v lednu.
Super blog - inšpirujúci! Len tak ďalej.
Dano

baborad řekl(a)...

Pěkná práce, z jakého materiálu jsou palubky? Smrk?

Petr řekl(a)...

Ahoj, ano palubky jsou smrkove tl. 12mm. Toto bile ekologicke zuslechteni dreva Duffa je na smrku skvele, necha vyniknout kresbe a vyborne se s nim pracuje, protoze je ve forme gelu ktery nesteka a nestrika pri nanaseni. Neni problem natirat palubky nad hlavou bez jedinne kapky. Zdravi Petr

Michal řekl(a)...

Dobrý den, mám dotaz ohledně použití pneumatické hřebíkovačky na upevnění 19 mm palubek v interiéru...Budou palubky dostatečně držet při použití hřebíčků o tloušťce 1.25 mm, hlavička 2mm a délka 50 mm?Natloukání bych dělal přes pero.Předem děkuji za vaše odpovědi.S pozdravem Michal

Petr řekl(a)...

Ahoj Michale. Ano myslím že budou držet dobře, ale já v tomto případě používám raději sponky 40mm přes pero.