čtvrtek 23. prosince 2010

Podlozky pod hrnek


Tyto podlozky pod hrnek jsem vyrobil pro moji drahou zenusku. Chce je dat jako vanocni darek svojim dvema kamaradkam (Monice a Misi). Pro vyrobu jsem pouzil drevo dubu, ktere ma rozmery 100x1000x10mm. 
Protoze nemam doma "scrollsaw" - elektrickou lupenkovou pilku, tak jsem se pokusil si vyrobit pilku za pouziti stare primocare pilky extol, kterou nepouzivam. Inspiraci jsem nasel tady:http://www.steves-workshop.co.uk/tools/scrollsaw/scrollsawindex.htm
Chtel jsem ji hlavne abych stihl udelat tyto dve podlozky, ale prototyp se moc nezdaril, a tak ho tu ani nebudu publikovat (problem je v prilis volnem pohybu pistu -dochazi ke chveni pri rezani a taky to chtelo nejspis silnejsi pruzinu) mam ale napad, jak to vyresit a az budu mit cas, tak ji predelam tak aby fungovala a zdokumentuju tady na blogu.
Nakonec mi teda nezbylo nic jineho, nez pismena vyrezat rucni lupenkovou pilkou. Dlouho jsem ji nepouzival, ale slo to docela dobre, az jsem byl prekvapeny. Chce to jenom cvik a hlavne netlacit a casto mazat platek mydlem. Vzpominam si, velmi dobre na moje prvni pokusy s lupinkovou pilkou  tak pred 17 roky, kdy jsem byl schopny polamat za pul hodinky i deset listu. (jenze tenkrat stal balicek 10ks cca 15kc, kdezto dneska 5ks za 55kc)
Podlozky jsem po vyrezani obrousil a napustil "balzamem na drevo"


Žádné komentáře: